قائمة المدونات الإلكترونية

الخميس، يناير 21، 2010

أحـــــــــلى قصـــــــــه حـــــــــــــــب

زمان زمان وانا صغير


العب ع الشط ف رملته


ارسم عروسه على الرمله


تمسحها الموجه بميته


وف مره وانا برسم صوره


قابلتنى بنت اموره


صغيره كدا من سنى


قالتلى ارسم معاك وتعلمنى


ومن يومها واحنا بنتقابل


عـ الشط وبإيدها تمسكنى


واسمها يشبه اسمى


ارسم صورتها تعاكسنى


بالرمله وبميه البحر


ترشنى وتطلع تجرى


وتقول لو شاطر امسكنى


اجرى وراها وملحقهاش


كنا يوماتى بنتقابل


ساعه العصارى ومابننساش


ونغنى غنيوه جميله


لسه حافظها ومانسيتهاش

(يماما بيضه ومنين اجيبها


طارت يانينه عند صاحبها)


ومره وانا برسم عـ الشط


استنى البنوته مـ جيتشى


وعدى يوم واتنين حيران


قلقان عليها اوى وزعلان


معرفش ايه اللى مانعها


ولا حتى فين عنوان بيتها


وكل يوم امشى على البحر


افتكر ايامنا الحلوه


ايام تعدى سنين بتمر


الشعر شاب وتاه العمر


وف مره قاعد وحدانى


سمعت صوت كدا ف ودانى


بتغنى غنيوه جميله


بتقولها وتعيد من تانى

(يمامه بيضه ومنين اجيبها


طارت يانينه عند صاحبها)

بصيت لها م الفرحه بكيت


وقالتلى انا عمرى ما نسيت


ايام ما كنا صغيرين


ومسكت ايديها انا ومشيت


ع الشط ونجرى ف رملته


ونرش بعض بميته


ونرجع ايامنا الحلوه


ايام ما مكنا صغيرين


ونغنى مع بعض الغنوه


(يمامه بيضه ومنين اجيبها


طارت يانينه عند صاحبها


وخطفها البلبل وطار وياها


اصله يا نينه يعرف لغاها)

=============


مع تحياتى


s@meh_415

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

ملحوظة: يمكن لأعضاء المدونة فقط إرسال تعليق.