قائمة المدونات الإلكترونية

الجمعة، يناير 15، 2010

الذوجــــه المتسلطه(مره مراتى)

مره مراتى جت وقالتلى
قوم فسحنى بسرعه اوام
قلت ف نفسى والله  فرصه
اخلص منها وارجع انام
خدلك ساعه واتنين بتغير
والفستان مربوط بحزام
والجزمه عماله بتشكى
من رجليها مترين قدام
نازله تدب وهاريه السلم
وهاتك رغى وكتر كلام


اخرتها شاورت للتاكسى
سابتنى ورا وركبت قدام
السواق بصلها اتعكنن
طول السكه يقول ف كلام
مش فهماه00 بس انا فاهمه
واسمع منه واقول ياسلام
نفسى اقوله مره ف عمرى
وتسمعه منى الست مدام
كله شتيمه وتف ونف
وضرب بوانى شلاليت واقلام
دى قرفانى والله ف عيشتى
ومطلعه عينى سنين وايام


سيبنا التاكسى وروحنا الممشى
قلت اتفسح انا وياها
ماشى ورانا شويه صييع
وهات تأ ليس ع الست بتاعتى
ياواد ياتقيل00 ياتخين ياملظلظ
وانا مطنش ابص ف ساعتى
ماشيه معايا م الغيظ هتفرقع
م التئليس وكلام الصييع
راحت باصه أوام ف وشاشهم
سابو الممشى وهربو بسرعه
والله زعلت شويه جبناء
ضيعوا منى ماتش مصارعه


سبنا الممشى دخلنا المطعم
راحت طالبه بسرعه كوارع
غير الفته وطبق الشوربه
وفضلت تاكل وبتتصارع
خبط ورزع فوق الترابيزه
وهات تخبيط بماسوره الكارع
اتلموا علينا زباين المطعم
وكمان ناس كانت ف الشارع
قلت ياناس دا مافيش حاجه
دا طقم اسنان محشور ف الكارع


سبنا المطعم روحنا السينما
وجابت لب لبان وسودانى
وهات طرقعه ف لبان وتقزقز
وترمى القشر فى قفا قدامى
وهات تريقه ع الفيلم وتضحك
حتى الضحكه ما هيش عجبانى
وقبل الفيلم العربى ما يبدأ
سمعت صوت هيهد ودانى
راحت نايمه وهات ياشخير
واتلمو علينا الناس من تانى


سبنا السينما دخلنا جنينه
والناس قاعده كتير حوالينا
عماله تحكى وبتتشاكل
واتلمو الناس تانى علينا
قلت ياستى كفايه علينا
اللى عملتيه وفضحتينا
مفيش مره ف يوم ويعدى
الا وصوتك يعلا علينا

قلت ف نفسى والله انا حاسس
ان الفسحه دى غم علينا


هو انا يعنى دا كان قصدى
وانت بطبعك دا مخلينا
مساجين جوه حيطان مقفوله
وانت ف وادى ما حاسس بينا


كفايه كدا طولت عليكم
وادى حكايه الست بتاعتى
واسف جدا انا مش قاصدى
ذنبك ايه تسمع لحكايتى
دايما كده علطول جلبالى
ف اى مكان راح اكون وياها
ودى اول مره واخر مره
راح اتفسح تانى معاها
نصيحه اهى لوتسمع ليا
اوعى ف يوم تسمع لوليا
دى مجنونه وعقلها طاقق
ومعروف انها نكديه
لسه فيه تانى بقيت الحلقه
لو عايزينها راح اقولهالكم
بس ان شالله ما تزهقوا منى
وانا ف ثوانى راح اكتبهالكم

======
مع تحياتى

محمود السخيلى
s@meh_415
24/5/2008

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

ملحوظة: يمكن لأعضاء المدونة فقط إرسال تعليق.