قائمة المدونات الإلكترونية

الأحد، سبتمبر 18، 2011

مــــــش غـــــــاوى كــــوره


مش غاوى كوره

غصبن عنى لازم اتفرج

قاعد فـ البيت أنا وحدانى

وسط عيالى وبنتفرج

على ماتش كوره ما بين فريقين

معرفش مين بيلعب مع مين

والكل قاعد كدا سهتاااان

قدام الشاشه ما بيتحركش

وانا قاعد بينهم تقول غلباااان

زى التمبل وما بتكلمش

وفـ لحظه كان الجو سكووون

وانا كنت نعسااان باتتوب

راح واحد شاط الكوره فى الجون

اتقلب البيت يضرب يقلب

قمت انا مجعوززى المجنون

قلت دا زلزال هايهد البيت

قالولى خلاص احنا غلبنا

والكوره لسه فــ ملعبنا

سيبت البيت ونزلت الشارع

قلت اتمشى انا مع نفسى

رحت مشاور للاوتوبيس

عدى فـ ريحى وماوقفليش

قلت اكمل تانى مع نفسى

لحد ما جانى سواق تاكسى

راح مشاورلى وقالى تع اركب

رايح فين ياسيدنا لفندى

قلت بينا اوام عـ الممشى ..(الممشى كورنيش سياحى على بلاج بورسعيد )

عند الكاستن لجل اتعشى .. (الكاستن سياحى مطعم مشهور ببورسعيد)

اهلا بيك ياسعادة البيه

حضرتك طلباتك ايه

نفسى فى محشى وفـ ممبار

وسمك مشوى ويبقى شبار

بس ياريته اخضر وجوابى

ومبطرخ صايده بسنار

وبعد ما كلت كدا وشبعت

واتمطعت وخدت الرست

جانى الجرسون تانى وقالى

طلباتك ايه تانى يابيه

قلت ادينى قهوه زياده

لجل ما افوق كده زى العاده

حطيت سجايرى والساعه

وكمان وياهم الولاعه

وطلعت سيجاره اولعها

وفـ ايدى القهوه وبشربها

وواحده جميله قاعده قصادى

بتبص عليا وتستغرب

قلت فــ نفسى دى غويانى

رحت الاغيها لجل اتقرب

قمت غامزلها كدا بعنيا

راحت مشاوره لجوزها عليا

اتاريه شحط طويل وعريض

لاعب مصارعه وايده حديد

وهاتك طاخ طيخ طوخ طاخ

وضرب فيا لحد ما داخ

وعدى عليا يوم واتنين

وانا فـ غيبوبه معرفش انا فين
---------------
مع تحياتى
محمود السخيلى
17/4/2008