قائمة المدونات الإلكترونية

السبت، مارس 06، 2010

نصيــــــحه للرجـــــاله( الكلمه الحلوه صدقه)

لو واحد فينا خان

بكرا هيلقى اللى يخونه

ولو واحد فينا صان

برضه هيلقى اللى يصونه

ليه انا مبقاش انسان

وله كيانه ف كل مكان

ولا الخيانه دى ف طبعنا

وضاعت الامانه من قلبنا

ليه انا اخون اللى بحبه

واجرح مشاعره وانا بقربه

واتمنى رضاه واتمنى مناه

واتمناله كل اللى يحبه

ليه احنا ما نكونش لطاف

ونسمعهم كلمه جميله

من كلمه حلوه نقولهالهم

نكسب قلوبهم وعقولهم

طب يللا جرب مره وقول

من قلبك لها انا بحبك

راح تفرشلك الارض زهور

وتشيلك جوه عنيــها

نصيحه منى اعمل بيها

الكلمه الحلوه تفرحها

وان كان فيه زعله نداريها

ولو تطلب إيه منها

تعطيلك ننى عنيها

اسمع كلامى دنا مجرب

سنين سنين ومتدرب

هديه حلوه تجيب هالها

او كلمه رقيقه تقول هالها

او مره توصف ف جمالها

حتى ان كان من ورا قلبك

دى مهما كانت ام عيالك

ولازم لها تطول بالـــــــــك

وللا نسيت ايام الصبـــــا

ايام ما كنتم مخطوبيـــــن

ما كانش حد ز ييــكم

كنتم ساعتها اجمل عروسين

نسيت خلاص لمس اديكم

وكل نظره فى عنيـــكم

وكلام كتير كنت تقوله

فى قاعده حلوه رومانسيه

انتى الجمال وانتى الدلال

وانتى المنى والحنيــــه

خليك اصيل كدا يابن الناس

وفكر كتير قبل ما تتحاس

دى شايله همومك ورزايلك

ومتنساش ان لها احساس

ومتنساش ان دى ام عيالك

ودى بعد الام اديها تنباس

قوم خد عيالك فسحهم

وفى الملاهى ومرجحهم

واوعاك ف يوم تزعلهم

لو ضاعو منك ما تعوضهم

دى مهما كان شايله همومك

وبتغسلك كل هدومك

ولقمه سخنه تطبخهالك

وهدمه جديده تجيبهالك

ولو حد مره ف يوم هانك

راح تضحى بنفسها عشانك

صدقنى مش ها تخسر حاجه

دى مهما كان ام عيالك

------------

مع تحياتى

محمود السخيلى

s@meh_415

10/2/2008

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

ملحوظة: يمكن لأعضاء المدونة فقط إرسال تعليق.