قائمة المدونات الإلكترونية

الاثنين، فبراير 15، 2010

منافسه ومبارزه شعريه فى الرد على مشاركه

الاخوه الافاضل دى كانت بعض الردود على مشاركه ليا فى منتدى اخر وهى عباره عن منافسه او مبارزه شعريه بينى وبين مشرف المنتدى وهو من احد الشعراء السوريين المعروفين وانا ما زلت فى انتظار الرد بتاعه واتمتنى انها تعجب حضراتكم


================================================

ziad sattah
مشرف المنتدى الروحي تاريخ التسجيل: May 2005
الدولة: zaidal

طَب يـ َ حبيبي مـ َ كان ملـ أوِّل ... ليه تحرَقْ قلبَك و فلوسَك


قبل مـ َ شــوفَك كِـدا متدَهْوِل ... دُسها قبل مـَ هيّ َ تـْدوسَك


يـ َ ابني يـ َ سامح إسمع منّي ...أصّل الصّحّه دي أكبر نعمه


سيب الشّيشه تعيش متهنّي ... تِلقى الـدُّنيا جميله و طِعمه

=================================


s@meh_415
عضو تاريخ التسجيل: Jun 2009
المشاركات: 13



والله كلامك حلو وزين **** بس انت هتعرفنى منين


انا طبيت مـَ خلاص ووقعت ****ولا نعرف اخرتها لفين


لو كنت ساعتها هتنصحنى **** كنت سمعت نصيحتك ليا


لكن انت جيت متاخر **** والادمان بقى لازم ليا

==========================================


ziad sattah
مشرف المنتدى الروحي تاريخ التسجيل: May 2005
الدولة: zaidal
المشاركات: 1,109


إيـه يعني وْ لو جـِت مِتْأخَّر ... مش أحسن مـ َ تـْجيش مِن أصلو


يـ َ ابني, حبيبي العمر اقْصَيَّر ... ليه نغرق بين أصلو وْ فصلو


جرَّب كَدا شوف حجم ارَدْتَك ... مرّه اتْنين وِ تَلاته و اكثر


أصل إرَدْتَكْ هيّ َ شهادْتَك ... جَرَّب خَلّي المارد يِظْهَر

============================================


sameh_415
عضو تاريخ التسجيل: Jun 2009
المشاركات: 13


وهى شهادتى اللى هتنفعنى **** ولا ارادتى اللى هتمنعنى


نفسى الكيف مره يودعنى **** ويسبنى فــ حالى مــَ يزعلنى


مــَ انا طلقت الجوزه خلاص **** طلقه اتنين وتلاته واكتر


وللا انت بقيت مفتى خلاص؟ **** وبقيت احسن منى واشطر

=================================


ziad sattah
مشرف المنتدى الروحي تاريخ التسجيل: May 2005
الدولة: zaidal
المشاركات: 1,109

مين قَلـَّك: أنا أحسن مِنَّك ... دَنا يـ َ حبيبي شَعَرْت فـ ْ غِيره


دي الجّوزه مش للّي فـ ْ سِنَّك ... إبعَثْهالي بْسُرعه كْبيره


هوَّ العمر دا فيه ايه يعني ... غير تعميره و جوزه و شيشه


يـ َ أضَيَّعها يـ َ تـْضَيَّعني ... كدا كدا مش نافعه التَّحويشه

======================================

sameh_415
عضو تاريخ التسجيل: Jun 2009
المشاركات: 13



ف الأول كنت بتنصحنى **** ومعرفش إنها كانت غيره


وانا قدك وإنت كدا ف سنى **** مايكفينى ولا ميت تعميره


والله انا خايف ليضيع عمرك **** م نفسين حاميين تشربهم


إعقل وإهدى وطول بالك **** شقى عمرك حجرين يحرقهم


=================================


sameh_415
عضو تاريخ التسجيل: Jun 2009
المشاركات: 13



بقى بعد النصح إللى إديتهولى **** جاى تطلب منى التعميره


دا إنت يادوبك أد عيالى **** بنفس واحد تبقى خميره


بص لنفسك ولمصلحتك **** لسه العمر طويل قدامك


حط فلوسك بين محفظتك **** أنا حاسس مش هو كلامك

====================================


ziad sattah
مشرف المنتدى الروحي تاريخ التسجيل: May 2005
الدولة: zaidal
المشاركات: 1,109



و انا أعملـَّك ايه يـ َ حبيبي ... وِجََنابَك عايز ايه دلوَقتي؟


أصلَك بِتْسوق فـ ْ تعذيبي ... وِ بْتِعمِل سَهران على راحتي


وِ لاّ خَلاص بَقيت انتى بْتنصَح ... كِدا لله فالله بِبَلاش؟


عايز شيشه لـْوَحدَك تِطْفَح ...عَلَشان برضو مـ َ تِهْدِنِهاش


==========================================


sameh_415
عضو تاريخ التسجيل: Jun 2009
المشاركات: 13



أنا خايف لـَ الجوزه تجرك **** بعد مـَ كنت بتحلم بيها


إوعى ف يوم الصحه تغرك **** دَ انت يادوبك تلعب بيها


والله انا خايف يابنى عليك **** لـَ الجوزه تعشش فِ دماغك


دَ تُمن حشيش إللى يخليك **** تِّدهوِل وِتْحَمر صَِِداَغك

================================


ziad sattah
مشرف المنتدى الروحي تاريخ التسجيل: May 2005
الدولة: zaidal
المشاركات: 1,109


طـَبْ متشكّر أوي يـ َ عنيـَّى .... مش عايز شيشه ولا بـْتاع


هـَرجـَع للفول و الطّعميّه .... وِ معاها شــــــــاي بالنّعناع

(-؛_؛-)
===============================================

sameh_415
عضو تاريخ التسجيل: Jun 2009
المشاركات: 13



أيواً كدا خليك على أدّك **** إوعـَ تفكر مرََّّّّّه تِشَيِّش


الشيشه راح تقطع نَفَسك **** عايزك كدا مبسوط متريش


خليك فـِ الفول والطعميه **** أخرك كدا شاى بالنعناع


باين عليك فـَ لست فـِ شِعرَك **** وللا كلامك مِنَّك ضاع

=======================

مع تحياتى

a@meh_415

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

ملحوظة: يمكن لأعضاء المدونة فقط إرسال تعليق.