قائمة المدونات الإلكترونية

السبت، يناير 16، 2010

الإعـــــــــلام التـــــــايه

مره ف يوم انا كنت بصلى
صلاه الفجر ويا جماعه
جت عربيه وفيها كام مخبر
وحاصروا المسجد بكل فظاعه
وكام عربيه نقل ولورى
وكام دبابه ومدرعه
قلت فى إيه هو احنا ف حرب
وللا احنا احتلينا إزاعه
إحنا يادوب خلصنا الفجر
واتلمينا مع بعض ف ساعه
وخدونا على أهل الدوله
مش عارفين إن احنا وداعه
داحنا يادوب م البيت للجامع
حتى اللقمه ما بندوئهاش
فجر وضهر وعصر ومغرب
وعشا ووتر ما بنسبهاش
هى جريمه إن احنا نصلى
فرض الله مانفوتهاش
مش غاويين لا قهاوى ولا كوره
طاوله وكومى ما بلعبهاش
سايبين ناس عماله تهلب
تسرق تنهب ما بتهداش
وهى صلاه الفجر جماعه
عند الدوله تبقى جريمه
والله انا خايف يوم اتهور
بدل المسجد ادخل سيما
افلام عنف وجنس دعاره
ماليا السينمات أه ياخساره
وكمان مغنى قالبه دماغنا
وطبل وزمر نعيق وجعاره
طول المغنى يقول ف البانجو
والبرشام وحشيش ف سيجاره
ياأهل الدوله سيبونا ف حالنا
وللا انتم فاكرينها شطاره
وجرايد عماله بتكتب
فى كلام فارغ مش فاهمينه
قتل وسرقه ونهب وخطف
وخبر بايت مش عايزينه
فاكر إن احنا عقولنا تفاهه
مش فاهمين عن مين كاتبينه
ناس لها تقل كبير ف الدوله
وخبر عنهم ليه كاتمينه
والله ياناس اعلامنا اونطه
مش عارفين ان احنا ف ورطه
انا خايف اعملها فضايح
وف لحظه ياخدونى على طنطا
يا أهل الدوله سيبونا ف حالنا
انا رايح اصلى ف مالطه

=======

مع تحياتى
s@meh_415

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

ملحوظة: يمكن لأعضاء المدونة فقط إرسال تعليق.