قائمة المدونات الإلكترونية

الثلاثاء، يناير 19، 2010

عروســــة الغــــــافله



ستات حلوين لكن طعمين
ف الشارع علطول بنشوفهم
رايحين جايين زى الغزلان
ولا حد بيقدر يعاكسهم
سألت مره واحد صاحبى
ليه الوحشين ما بنشوفهم
كلمه ف سرك ماتقولش لحد
دول هما اللى احنا
واخدينهم
مقلب خدناه واحنا شربناه

ما خلاص وقعنا ف ارابيزهم
يوم خطوبتنا كان يوم مشهود
راح احكيلكم على حكايتنا
حكايه تخلى العقل يتوه
وانا بخطب بنت حتتنا
أخذت اخواتى وكمان لصحاب
وروحنا نخبط على بيتهم
فتحو الابواب قابلونا ع الباب
بالفرحه ومعانا شبكتهم
احلى تحيات وكتير سلمات
ماهى واحده وهتغور من بيتهم
مطولش عليكم ساعتين قاعدين
وعروستنا لسه ماحضرتشى
عند الكوافير تعمل ماكيير
تتمكيج ليه ماتعرفشى
وانا قاعد كده ولا على بالى
دخلت واحده ف ايدها صينيه
قصدانى علطول من غير ما تقول
ف كلامها رقه وحنيه
اهلا سلامات اشرب شربات
وعنيها جايه ف عنيا
معرفش انا ليه متلخبط ليه
مادى اول مره اخطب واحده
معرفش ازاى لمست اديها
راحت مكسوفه قامت جاريه
انا قلت خلاص اهو دا الاحساس
والقلب اندب واختارها
وقرينا الفاتحه وربط كلام
وقدمت الشبكه ف علبتها
كانت دبله واسورتين
وحلق شراشيب ولبستهم
وسمعت اغانى ورقص كتير
وكمان زغاريد من فرحتهم
وفَرَقُو شَرْبَاتْ وكمان جاتوهات
على المعازيم وحبايبهم
وف اخر السهره مشى المعازيم
وفضلت انا قاعد اسامرهم

============
البقيه سوف تأتى تباعا
ان شاء الله

مع تحياتى
s@meh_415

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

ملحوظة: يمكن لأعضاء المدونة فقط إرسال تعليق.