قائمة المدونات الإلكترونية

الأربعاء، يناير 20، 2010

نســــوان مجنـــــــونه

دا كان رد من احدى العضوات من منتدى اخر ولى اساسه كان الرد
طب ايه رأيك تجرب إنت تطبخ بدل منت قاعد تكتب شعر في الستات؟؟
جرب كده تكنس وتغسل وتمسح وتاخد بالك من البيت والعيال كل يوم، وشوفه هتقدر تستحمل ولا لا؟؟
بس إنت عاوزها تتعدل صح؟؟ سهل خالص .. هددها إنك هتتجوز عليها، تلاقيها بقت ست بيت خمس نجوم!

كمل يا أستاذ سامح عشان نشوف أخرتها مع الرجال
ودا كان رد فعل النصيحه
=================
مصدقت القول وجريت علطول

وعملت بنصيحة صاحبتنا

غسيل وغسلت طبيخ وطبخت

مافاضلش باقي غير غرفتنا

روقت البيت غدا واتغديت

أنا والأولاد واتمددنا

تانى يوم علطول من غير ماتقول

كان عندي غسيل بالليل بايت

خَتََّلى فُومَّين كدا ع الماشي

ودخلت المنشر أنشرهم

واتارى اخويا للبيت ماشى

له عندي حاجات جاى يطلبهم

وفتحت الباب وبقيت مكسوف

من شكلى ومن نظرته ليا

والبيت شكله يضرب يقلب

والحاجه مكركبه حوليا

المهم

خلصت اخويا بطلباته

وبقيت ف البيت كدا وحديا

وأنا واقف بنشر ف غسيلي

ولا كان لا بيَِّا ولا عليَّا

لقيت واحده بتكلمنى

اتاريها شيفانى م البلكونه

ودي جاره جميله مقدرش احكيلك

في شقه قصادى ومسكونه

وطال بينا كلام وشامم شياط

اتاريها طابخه مكرونه

سابت البلكونه طلعت تجرى

ع المطبخ زى ألمجنونه

ماهى دى الستات طبعها غلاب

والطبع عمره ما يتغير

وأنا قاعد كدا ولا على بالى

لقيت اللى بيخبط على بابى

اتاريها ألجاره اللى قصادى

جايه بتسالنى على مراتى

وفضلت قاعده وهاتك ياكلام

وبترغى كتير وأنا ف سكاتى

وف لحظه كان الجو سكون

وسمعت دبدبه ع السلم

وبسرعه كان جمبى ايد الهون

قلت يا تصيب يا إما تسلم

اتاريها كانت الست مراتى

واقفه ع الباب وبتتصنت

والطبع ده طبع الستات

على اى حاجه بتتصنت

من غير مطرود خرجت علطول

الست جارتنا وبتعيط

وسمعت كلام م الست مدام

وزعيق ونعيق وبتصوت

بتحكوا ف ايه وبتقولوا ايه

أنا سمعاكوا وبتصنت

روحي ياشيخه منك لله

سمعت نصيحتك روحت ف داهيا

ودي أخره المشي ورا الستات

يا ينتحر يا تجيله كافيا

=======
مع تحياتى

s@meh_415

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

ملحوظة: يمكن لأعضاء المدونة فقط إرسال تعليق.